מאמרים

מרכז תנוענת רעננה

מרכז תנוענת ברעננה – תנועה כבסיס לטיפול בהיפראקטיביות, הפרעות קשב ולקויות למידה

תנועת הוא מרכז טיפולי המשלב מגוון שיטות כדי לסייע לילדים, מתבגרים ומבוגרים, הסובלים מבעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות, בעיות תקשורת, בעיות התנהגות ולקויות למידה.

את תנוענת הקימה ענת ירדני, מומחית לטיפול בילדים עם לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז, ומלווה התפתחותית בתנועה ומגע. מרכז תנועת הוקם בשנת 2005 ברעננה. המרכז הוקם מתוך אמונה שניתן לטפל בילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז במגוון שיטות, כדי למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם. טיפול נכון יוביל אותם להתקדם ולהצליח בחיים.

לקות למידה -מהי?

לרוב לקות למידה מתבטאת בקשיים בקריאה, כתיבה ושפה, וכמו כן בפער בין יכולת החשיבה  לתוצאות בלימודים.

ענת מתייחסת לדיסגרפיה, דיסקלקוליה ודיסלקציה, כאל בעיות שניתן להתגבר עליהן. באמצעות אבחון היא מגיעה למקור הבעיה ומצליחה להבין מאיפה נובע הקושי. לפיכך האבחון מהווה חמישים אחוז מהפתרון.

האבחון: תחושתי, מערכתי ובאמצעות כירולוגיה.

משחק כאמצעי להפנמת הלמידה

ילדים רגילים יכולים ללמוד שיר בעל פה, לצטט מספר משפטים שאמר מישהו אחר, לשנן, לתרגל שוב ושוב. ילדים עם הפרעות קשב וריכוז מתקשים במטלות הללו, בעיקר כיון שהן לא מעניינות אותם, נתפסות כמונוטוניות וחוזרות על עצמן, ודורשות לעשות דברים שהם לא אוהבים.

אז מה עושים? 

כיצד לומדים את לוח הכפל בעל פה אם זה מייגע במיוחד? 

כיצד לומדים תפקיד להצגה בסוף השנה? 

 

החשיבות של קשר העין

כאשר קיים קשר עין בין הילד לסביבה שלו המוח מעבד ומתרגם את המידע החזותי ובאופן זה מקל על הילד לתקשר עם הסביבה ותורם להתפתחותו הרגילה והתקינה.

‏מה שהביא אותי לעשות את העבודה בנושא היא העובדה שראיתי שיפור משמעותי בילדים שטיפלתי בהם אשר הייתה להם בעיה ביצירת קשר עין , או שלא יצרו קשר עין תקין. ברגע שרואים תוצאות טובות ושלילדים ולהוריהם הוקל, ויש שיפור משמעותי בתפקודים קיים רצון להמשיך בטיפולים כגון אלה.

 הדרך להצלחה

במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את ענת ירדני מרעננה, בעלת קליניקה בשם 'תנוענת', מטפלת רב תחומית המסייעת לילדים עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה שונות כמו גם הכנה ללימודים בכיתה א'. ענת ירדני, מומחית בשיטת וורדי ועובדת במגוון שיטות נוספות: קינסיולוגיה, שיטת רמי כץ, פוירשטיין ואירלן.

איך הגעת לתחום עיסוק זה?

"תמיד הרגשתי ש'משהו לא בסדר איתי' וחוויתי קשיים בביצוע משימות פשוטות לכאורה. בילדותי הוגדרתי כ'ילדה בעייתית' וכ'אחת שיש לה יכולות אך אינה ממצה אותן'…

טיפול בבעיות קשב וריכוז והעצמה וחיזוק של ילדים

ילדים צריכים תמיכה וחום בשביל להתפתח ולצמוח מכל הבחינות כולל מבחינה רגשית ומבחינה קוגניטיבית. כאשר אנחנו מזהים שלילד או לילדה שלנו יש קושי לאסוף את עצמם ולהיות מרוכזים לאורך זמן – זהו התפקיד שלנו כהורים שלהם לסייע להם. טיפול בבעיות קשב וריכוז נועד לאפשר לכל ילד להיות מודע יותר ומסוגל יותר לוויסות עצמי של הרצונות והדחפים שלו כך שיהיה לו יכולת גדולה יותר להתרכז בביצוע משימות שונות בבית הספר ובבית. באמצעות שיטות טיפול ייחודיות והתאמה אישית של כל טיפול לכל ילד באופן אישי מרכז תנוענת מאפשר לילדים מסגרת מכילה שתומכת בהם ומאפשרת להם לצמוח.

טיפול בלקויות למידה בעזרת מרכז הלימודים תנוענת

לקויות למידה הם שם נרחב למגוון תופעות שהמשותף לכולן הוא קושי. לקויות למידה יכולות לכלול קושי בקריאה, קושי בכתיבה או קושי בביצוע פעולות חשבוניות. טיפול בלקויות למידה לא צריך להיות טיפול ספציפי בקושי הספציפי – הטיפול צריך להיות טיפול מכיל ומקבל שרואה את מי שסובל מהלקות בכללותו – על כל היופי, היתרונות, הייחודיות וגם הקושי. מרכז הלימודים תנוענת מתמחה במתן סיוע ועזרה לילדים אשר יש להם לקויות למידה. לענת לא חשוב לדעת איזה תוצאות הילד קיבל באבחון – להפך!

לימוד קריאה לילדים מתקשים

כל ילד הוא עולם ומלואו. לכל ילד יש את הדרך הייחודית שלו לחוות את העולם ולהתבטא. ילדים שונים מבטאים באופן שונה את ההתמודדות שלהם עם החיים ועם העולם. ישנם ילדים שהקושי האישי שלהם בא לידי ביטוי בקשיים בלימוד קריאה. קשיי קריאה יכולים להיגרם בגלל מגוון של סיבות קוגניטיביות ורגשיות – כאשר אנחנו שמים לב שהבן או הבת שלנו מתקשים ללמוד איך לקרוא עלינו לעזור להם להתמודד עם האתגר ולצלוח אותו. במרכז הלימודים תנוענת כל ילד מקבל מקום מיוחד של הכלה, קבלה וסיוע.